VÄLKOMMEN IN I MARIES HUVUD!!!!

Jag Är Som Jag Är Och Ska Vara. Mig Själv!!!

Jordbävning

Kategori: Jag o min vardag

När jag i morse kl.6.15 stod o tog på mig mina ytterkläder kände jag hur de burrade i huset som om nåt skulle explodera o sen att de knaka o hade sig i rutorna.
Sen när jag är ute o gående till tåget så ringer mamma o hade hört de hon med plus känt sängen vibrera. Vi började undra om husets oljepanna var på gång att gå sönder eller nåt.

Väl på tåget så visar det sig att jag får hoppa av i Klippan pga att ett godståg havererat mellan Klippan o Åstorp. Så det blev till att hoppa på bussen i Klippan. Dryg resa... Under resan så ringde mamma o berätta att hon sett nyheterna på tv o det visade sig vara en jordbävning som vi känt av idag. Lite kusligt o vara resande när sånt händer, man vill ju lixom vara på hemmaplan där man har sina djur o anhöriga. Men 4,7 på skalan var tydligen inte nån fara för allmänheten. Fanns dock risk för efterskalv. Hoppas att det blir små sådana o att man inte känner av de.

Framme på Lernia vid 9-tiden, alltså en timme för sent.
Så nu sitter jag här o skriver lite, behövde paus i mina självstudier.
Har även läst en del om jordbävningar/jordskalv, man vill ju veta o känna sig trygg.

30 min till midda, kycklingwok gjorde jag igår som jag har med mig.

Nä nu ska jag åter till mitt kursmaterial...

Hörs nog ikväll

Kolla länken nedan om ni vill läsa om detta!!!!!


http://www.aftonbladet.se/nyheter/article4004352.ab

Kommentarer


Kommentera inlägget här: