VÄLKOMMEN IN I MARIES HUVUD!!!!

Jag Är Som Jag Är Och Ska Vara. Mig Själv!!!

Fisk till pasta

Kategori: Recept

Oxå riktigt super gott


Tomattorsk 4 pers

ca 400 g färsk eller tinad fisk(finns block, de har jag använt)
smör el margarin
2 morötter
1 gul lök
1-2 vitlöksklyftor
1 tsk salt
1 1/2 kryddmått svartpeppar
ev 1/2 tsk gurkmeja(aldrig provat med det)
2 1/2 dl fiskbuljong
3 msk tomatpuré
1 dl crème fraiche

Skär fisken i mindre bitar, fingertjocka. Skala morötterna o skär i tunna skivor. Hacka lök o vitlök.

Fräs morötter, lök o vitlök i en kastrull några minuter.. Tillsätt salt, peppar o gurkmeja. Häll i buljongen o blanda ner tomatpurén.
Låt koka på svag värme ca 10 min Lägg i fisken o låt allt koka runt 5min. Blanda försiktigt ner créme fraichen. Smaksätt ev med salt o peppar.

Servera med bandspagetti o en god sallad

Kommentarer

  • Anonym säger:

    jaaa de e gott =9

    2008-10-15 | 17:08:35

Kommentera inlägget här: