VÄLKOMMEN IN I MARIES HUVUD!!!!

Jag Är Som Jag Är Och Ska Vara. Mig Själv!!!

Bokpaket

Kategori: Jag o min vardag

Fick dessa böcker idag med posten.




ISKALLT OCH STENHÅRT
Rickard Viking Flinga växte upp i USA med svenska föräldrar. Barndomen var fylld av osäkerhet, rädsla och misshandel och han hamnade tidigt i dåligt sällskap. Han gifter sig och får barn och flyttar så småningommed sin familj till Texas där han får jobb på ett bygge. Där inträffar katastrofen. En arbetskamrat förgriper sig på hans dotter och Rickard skjuter honom besinningslöst med elva skott. Han tillbringar 20 år i Texas hårdaste fängelser och 13 av dem i isoleringscell. Det här är den sanna berättelsen om den långa, grymma vägen ut ur helvetet.


DEN TUSENDE GÅNGEN : en berättelse om sexuellt utnyttjande

Ulrika Olssons debut nu åter som pocket!Nu kommer den betydelsefulla debuten åter i pocket för alla er som ännu inte läst denna viktiga bok!Den tusende gången (2003) blev en av det årets mest uppmärksammade böcker och utkom i flera länder. Det var första gången som en kvinna som blivit utsatt för incest berättade så öppet både om övergreppen i sig och hur de hade präglat hennes fortsatta liv.


Kommentarer


Kommentera inlägget här: