VÄLKOMMEN IN I MARIES HUVUD!!!!

Jag Är Som Jag Är Och Ska Vara. Mig Själv!!!

Julafton 2009

Kategori: Jag o min vardag

JULAFTON, firade jag hos mamma med min mormor, Jocke(pojkvännen) och hans mamma.

Vi kollade "Kalle och hans vänner". Efter det så fixa vi maten och åt. Vi hade sill, ägg, romsås, gravad lax, skinka, köttbullar, prinskorv, brysselkål, brunkål, janssons frestelse, olika bröd, rökt korv, ost. Ett par timmar senare var det dags för julklappsutdelning och Jocke fick leka lite tomte.
Sen satt vi och prata och kolla tv med julgodis.



Våra julklappar



Dukat för 5 personer



Janssons frestelse i formen, mammas inlagda löksill i brun skål
Ägg och gravad lax


Längst in till vänster är köttbullar, framför är det prinskorvar, stekjärnet längst in vid väggen är brysselkål och till sist brunkål i grytan och skinkan på fatet



Mormors hemmalagade Janssons frestelse

Hoppas jag inte glömt nåt vi åt med tanke på att jag glömde ta kort innan vi började ta för oss.
Typiskt mig att glömma...grrrrrr på mig..haha!!!

Kommentarer

  • Linda säger:

    Oj vad många julklappar, maten ser riktigt god ut.Men vad är det där gröna i stekpannan och det som ligger i den bruna skålen ? är det något Skånskt tro . God Fortsättning och Gott Nytt År . kram Linda

    2009-12-29 | 11:34:21

Kommentera inlägget här: