VÄLKOMMEN IN I MARIES HUVUD!!!!

Jag Är Som Jag Är Och Ska Vara. Mig Själv!!!

19 månader sen igår

Kategori: Jag o min vardag

Glömde ju skriva igår att det då var 19 månader sen jag slutade snusa. Snusade sammanlagt i 25 år.
Minns mycke väl hur gott det är med en general snus, men tänker aldrig börja med det igen.




Började med östan(smak av lite lakrids), röda lacket och grov snus, man fick ju prova sig fram efter vilket som var godast. Efter ungefär 1 år så fastnade jag med general. Och runt 1990 började jag med portion pga ett jobb jag hade och sen var det bättre och ha portion när man var i stallet så många timmar om dagen som jag var.

Min första dosa var sommaren 1983 och den kostade då 3,85 kr. Annat mot idag då den kostar 34 kr, lite dyrare på vissa andra ställen. Men ack så dyrt ändå.


Kommentarer

  • Jessica säger:

    Ja, den tycker jag är finast :) Dock här den på bilden förstor, så jag har tagit ut den nu och använder en annan vanlig med runda "pluttar" eller vad man säger. haha...



    Jaså? :p ja jag köpte en flaska igår, men den tog slut på en gång, men köpte en ny idag, men den lär inte va full så länge till :P haha.



    Oj, det är verkligen skillnad på priset på snus, det är ju på tok för dyrt, men det kanske är bra att det är dyrt så kanske fler slutar också..

    2009-11-07 | 18:12:50
    Bloggadress: http://mammajessica.webblogg.se/

Kommentera inlägget här: