VÄLKOMMEN IN I MARIES HUVUD!!!!

Jag Är Som Jag Är Och Ska Vara. Mig Själv!!!

Vaccination...ja eller nej????

Kategori: Jag o min vardag

Kom precis och tänka på det här med svininfluensan och vaccinering mot den.
Jag ändrar mig från dag till dig, men ju mer man läser och tiden går så känns det som ett säkert kort att gå och få sprutan. Även om man läser att det drabbar dom yngre först. Men tar man den så hindrar man ju den oxå från att spridas. Men sen är det ju mindre kul om man skulle bli sjuk av vaccinet oxå. Fast å andra sidan blir ju det lindrigare än om man skulle åkt på sjukdomen i sig.
Svårt val det här tycker jag...


Vad tycker/känner ni?? Skriv gärna och berätta, tycker det skulle vara intressant och höra andras åsikter







Kommentarer

  • Rosis säger:

    Jag har tagit sprutan.. dels för att jag är i "riskgruppen" med min astma osv.. men dels för att man säkerligen hindrar den att spridas vidare om man tar den.



    Förstår att det är kluvet att inte veta om man ska eller inte.. men, tror det är bättre att ta den än att låta bli iaf.

    Och biverkningarna verkar inte vara så många som alla skriver om... Kände inget alls jag =)



    kram

    2009-11-08 | 23:30:05
  • Åsa säger:

    Jag har tvekat, tänkt och så. Först och främst till Casper.Fått många negativa sägelser ang sprutan.Efter många ooch men, så fick Casper den.Och han blev inte sjuk av den. Nästa steg är jag &Mats.Och vi ska ta den när det är dax.

    2009-11-09 | 07:25:59
    Bloggadress: http://matsochcasperforever.blogg.se/
  • Mamma Jessica säger:

    Jag tror den hette my bloody valentine, äcklig som bara den :P

    2009-11-09 | 10:27:46
    Bloggadress: http://mammajessica.webblogg.se/

Kommentera inlägget här: