VÄLKOMMEN IN I MARIES HUVUD!!!!

Jag Är Som Jag Är Och Ska Vara. Mig Själv!!!

470 kr..oj oj oj!!

Kategori: Jag o min vardag

Ica besöket blev inte billigt. Gick runt och plockade det jag skulle och tänkte inte alls på summan. Kändes som jag var uppe i runt 300 kr, väl framme vid kassan så blev de hela 470kr. Kändes som att det var nåt fel. men väl ute ur affären och en kvittokoll så såg jag ju att det stämde. Köpte ju grytbitar, grönsaker, frukt, massa kattmat, bröd, kryddor, pålägg, plastpåsar och folie, tvättmedel, tandkräm och annat smått. Så nu när jag tänker efter så fick jag ju väldigt mycke för pengarna.
Kan ju oxå vara så att man får så mycke för en så liten peng när man handlar på Netto. och ändå handlar jag bara det billigaste på Ica. Man kan fynda bra där om man går dit oftare än en gång i veckan eller bara vissa bestämda dagar som man lär sig är dagar då man kan hitta olika billigt.

Just nu puttrar en köttgryta på spisen med strimlat kött, bambuskott, morötter, röd paprika, svamp. Ska när den är färdig tillsätta turkisk yoghurt och se om det kan bli gott, kan ju inte bli räligt i alla fall.
Storkok på helgen är bra när man inte vill stå och laga middagar på vardagar som man ska ha med till jobbet, ja eller att man kanske inte hinner på kvällen.
Gör alltid en eller två sådana varje helg, så jag kan ha runt 4-5 olika maträtter per vecka.

Härligt väder med strålande solsken har det varit hela dagen. Nu hade det varit underbart med snö oxå ju..*L*





Kommentarer


Kommentera inlägget här: