VÄLKOMMEN IN I MARIES HUVUD!!!!

Jag Är Som Jag Är Och Ska Vara. Mig Själv!!!

Faran i köket

Kategori: Jag o min vardag

Sitter här och försöker samla mig..

Kom ut i köket för ca en timme sen och stod vid vasken och skulle ge min katt mat. Då ser jag något i ögonvrån som rör sig och tittar ner i slaskvasken och där springer en STOR spindel, ja jag lovar att den var STOR även om alla spindlar är det för mig med värsta spindelfobin.
Men i alla fall, jag springer ut från köket det fortaste jag kan. Paniken är över mig..
Börjar funderar på vem jag ska ringa..men de går ju inte..för spindeln kanske tar sig ut från vasken, så jag smyger sakta sakta in igen och sätter kranen på full speed varmt vatten och ser att den börjar röra sig i vatten virveln och jag ut igen ur köket.
Mamma är inte hemma och inte Jocke heller. Ringer en granne, men han är för långt borta visar det sig. Ringer Emma i min trappa. Hon är oxå rädd säger hon, men om den är död så kan hon ta den med papper. Så hon kommer ner och tar den med en bit papper.

Tack och lov att hon kunde rädda mig för annars hade det inte blivit något mer kök för mig idag innan Jocke kommit hem.

Ni anar inte hur rädd jag är alltså. Jag är förvånad över att jag vågade mig ut i köket igen för att sätta på kranen. men det var väl min överlevnadsinstinkt som gick in där. Kan lova att jag för inga pengar i världen hade rört en spindel, levande eller död, så rädd är jag. Jag hade vunnit många löpartävlingar om en spindel hade visat sig. Snabbare än blixten har nån kallat mig när jag ser en spindel..

Usch vilken dag att vakna till, det tar några timmar innan det lägger sig och jag slutar rysa. känns som den är överallt ju fast jag såg när den åkte ner i toaletten.

Värsta spindelfobin kan man verkligen kalla det jag har
Jag är helt enkelt LIVRÄDD!!!!!!!!!!!!!!!!!!


Kommentarer

  • Åsa säger:

    Usch. Jag förstår dig! Jag är exakt likadan , spindlar är så hemskt :(

    Jag skriker och springer, även om det är på en bild, eller i nån film ryser

    Paniken kommer direkt när jag ser en.....

    Hade en häromdagen mitt på väggen. Fan vad jag skrek, och sprang.

    Som tur är, så fixar Mats sådant till mig. Men är inte han hemma, så går jag ut.Går endast in om den är borttagen av nån.

    2010-04-18 | 18:54:55
    Bloggadress: http://matsochcasperforever.blogg.se/

Kommentera inlägget här: