VÄLKOMMEN IN I MARIES HUVUD!!!!

Jag Är Som Jag Är Och Ska Vara. Mig Själv!!!

Lady April = Ofelia Ask

Kategori: Jag o min vardag

Januari 1989 köpte jag ett dräktigt sto vid namn Lucky Lady, hon fölade den 13 april, ett litet sto som jag döpte till Lady April.
I maj 1995 sålde jag henne pga att hon ej blev högre än 148 cm, vilket innebar de högsta för ponnygränsen. Hon hade kapacitet för att gå långt inom hoppning och den chansen hade hon inte fått hos mig eftersom åldersgränsen för ponny är slut vid 18 år.
I alla fall hade jag kontakt med den ägaren till hon sålde henne vidare 1998-1999. och bad då nya ägarna att ta kontakt med mig för att jag ville veta hur de gick för henne, men det hände aldrig.
Sedan dess har jag försökt hitta henne på alla möjliga sätt utan resultat.

Idag mötte jag en gammal stallkompis på ica och vi börja prata om hennes hästar och sen mina jag hade och jag berätta då att jag inte hitta Lady April nånstans. Hon tipsa om AVSH:s hemsida, att man kunde söka via hingsten där och mycke riktigt så kunde man det.
Men ett okänt namn Ofelia Ask dök upp, när jag kollat stamtavlan med alla registreringsnummer osv så upptäckte jag att det var Lady April.

Inte konstigt att jag inte hittat henne eftersom hon fått ett nytt namn.
Förstår inte varför man bytt namn och att man kan göra det när det redan finns en stamtavla osv.
Så nu skrev jag en kommentar där och hoppas på att få veta var hon finns och om hon lever.

Kommentarer


Kommentera inlägget här: