VÄLKOMMEN IN I MARIES HUVUD!!!!

Jag Är Som Jag Är Och Ska Vara. Mig Själv!!!

Min egen tacogratäng

Kategori: Recept

Då var de dags igen, hittat på ett nytt recept idag...

TACOGRATÄNG

1-2 personer

400 g fläskfärs
1 påse taco krydda
8 potatisar 
1 lök
1 burk tacosås
en tomat


Bryn färsen och häll på påsen med tacokrydda och 1 1/2 dl vatten, låt puttra så lite vätska blir kvar
Skiva potatisen tunt, hacka lök, skiva tomaten tunt.

Smörj en form med lite smör. Lägg ett lager potatis, häll på tacosåsen, lägg på ett lager potatis, häll över färsen och bred ut, strö löken över och lägg på tomatskivorna, lägg på ett lager potatis.
Salta varje potatislager litegrann

200 grader i ugnen ca 60-75 min.

Sista 10 min kan man strö på ost som får smälta, vilket jag totalt glömde.
Man kan oxå klicka i lite creme fraishe mellan lagerna för att få en saftigare gratäng, hade ingen hemma men nästa gång ska de bli så






Hoppas det ser så gott ut så de finns någon som testar detta. Berätta gärna i så fall

Kommentarer


Kommentera inlägget här: