VÄLKOMMEN IN I MARIES HUVUD!!!!

Jag Är Som Jag Är Och Ska Vara. Mig Själv!!!

Kycklinggryta a la Marie

Kategori: Recept

Fick en ny idé på ett recept idag som jag nu gjort och den blev riktigt saftig och god.

400 g kycklingfilé
1 gul paprika
3 små morötter
300 g färska champinjoner
150-200 g färsk bladspenat
1 hönsbuljongtärning
6 dl vatten
1 dl creme fraiche

Strimla kyckling och paprika, skär svampen i tunna skivor, skär morötterna i tunna slantar.
Stek upp svampen, stek kycklingen i curry, bryn morötter och paprika några minuter.
Lägg i allt detta i en gryta med vatten och buljongtärning, salta efter smak medan de står o puttrar i ca 15 min.
Lägg i bladspenaten nån minut innan det är klart. Drag bort grytan från spisen o rör ner creme fraischen.
Klart att ätas med t ex ris


Skulle lagt upp bild men denna datorn vill inte gå med på klicka upp nya fönster, så jag får fixa de via den bärbara lite senare

Kommentarer


Kommentera inlägget här: