VÄLKOMMEN IN I MARIES HUVUD!!!!

Jag Är Som Jag Är Och Ska Vara. Mig Själv!!!

Amerikanska Chokladmuffins

Kategori: Recept

Gjorde dessa muffinsen en natt förra veckan och dom blev så goda så jag måste bara tipsa om de. Lovar att ni inte kommer att ångra er....


AMERIKANSKA CHOKLADMUFFINS

12 PORT
Stora formar  6st/plåt
Små formar ca 20 st i en muffinsform

4 dl mjöl
1 3/4 dl socker
4 tsk bakpulver
2 tsk vaniljsocker
2 krm salt
1 dl kakao
1 ägg
3 dl mjölk
1 dl olja

175g mörk choklad (ljus för den som inte gillar mörk)

Blanda alla torra ingredienser väl. Mjöl, bakpulver, kakao, salt, vaniljsocker och socker

Vispa ägg, olja och mjölk ca 1-2 min med elvisp. Rör sen ner denna blandning i mjölblandningen.
OBS: Gör inte tvärtom!!!!!!!!!!!!!
Rör till en jämn smet.
Fyll formarna till lite mer än hälften, tryck ner små chokladbitar i formarna men inte ända ner i botten, använd choklad efter smak o tycke, men ju mer bitar du tar desto godare.

175 grader i mitten av ugnen

20-25 min stora muffins
15 min små muffins





Använde formarna med zebramönster



Så här goda ser dom ut...Frestande va???





Formen jag använde. har tyvärr bara en så med den tog det ju 1 timme sammanlagt i ugnen.


Om Ni provar detta så kommentera gärna så jag får veta vad ni tyckte.
och som jag sa innan, NI kommer INTE att ångra ER!!!!!








Kommentarer

  • Anonym säger:

    ser goda ut =)redig bagerska du :P //emms

    2010-02-17 | 20:09:48
  • Anonym säger:

    ser goda ut =)redig bagerska du :P //emms

    2010-02-17 | 20:09:48

Kommentera inlägget här: