VÄLKOMMEN IN I MARIES HUVUD!!!!

Jag Är Som Jag Är Och Ska Vara. Mig Själv!!!

Arbete och smörgåstårta

Kategori: Jag o min vardag

Igår lördag gick jag upp vid 12-tiden för att få lite tid hemma o vaken innan jag skulle iväg o jobba.
Mamma kom då ner till mig o bjöd Jocke o mig på en smörgåstårta hon hade gjort, en helt ny som hon själv hittat på vad gäller alla ingredienser, så riktigt god alltså. Ätit av den idag med såklart...

Igår kl.18 började jag jobba, helt ensam på företaget med att sköta 7 maskiner o vid dessa packade jag ner produkter i kartonger o staplade på pallar o när en pall var klar så drog jag ut den med handtruck till lagret o det blev ett antal sådana. Däremellan så tejpade jag upp kartonger, drog in nya tompallar, fyllde på färg vilket innebar att upp o klättra på maskinerna, fyllde på massa, 25kg säckar som jag fick lyfta ca 1 1/2 m upp o det blev ca 25 st under hela passet, alltså nästan ett helt ton. Oxå skrev jag upp alla pallar jag drog ut på lagret o satte dessutom på en pallflagga, sen även en lista vid varje maskin. Malde även ner sånt som inte var godkänt... Och allt detta innebär att man är gående hela tiden, stoppen vid maskinerna är på ca 1 min att man står där o packar, produkter kommer ju ut ur maskinerna varje minut ungefär, en del varannan minut
Så man kan ju säga att det var en stressig natt, så vid 4-tiden hade jag ingen ork mer i armarna o kunde inte lyfta upp de 3 sista kartongerna på en pall, vilket var ca 1,70 m upp, ja så höga är pallarna när man börjar bli klar.
Slutade kl.6 i morse o då hade jag jobbat i 12 tim, fötter, armar o rygg värkte på bra....Skönt jag kunde cykla hem, för gå hade jag nog inte orkat.
Kanske glömt nåt jag gjorde under natten för det är så mycke, men tror jag fick med de mesta på ett bra o förståeligt sätt..hoppas jag.

Åt såklart smörgåstårta när jag kom hem, o vid 8-tiden lyckades jag somna ifrån värken o nu ikväll så känns det bättre. Blir ju alltid bättre när man fått vila lite.
Men tummen, senskideinflammationen gör förbannat ont kan jag säga o likaså höger axel. Men, men..

Gick upp vid 15-tiden idag o bara tagit de lugnt sen dess. Måste ju få göra det efter mitt tuffa rbetspass..





Kommentarer


Kommentera inlägget här: