VÄLKOMMEN IN I MARIES HUVUD!!!!

Jag Är Som Jag Är Och Ska Vara. Mig Själv!!!

Godmorgon/Godnatt

Kategori: Jag o min vardag

Slutade jobba kl. 06.00..
Så härligt det var och komma ut och ta cykeln och cykla hem. Helt ljust, fåglarna kvittrade, kändes varmt och vårigt.
Kollade graderna nu är jag kom hem och det är en minusgrad, känns som flera plusgrader kan jag säga.

Sitter här med lite frukost nu, italienskt lantbröd med skinka och räksallad. Dricker faktiskt lite cola med, de är så himla gott och få i sig ett glas läsk när man kommer hem efter en hel natts arbete. Lenar lixom halsen från allt fabriksdamm. Har stått bemannad vid en maskin hela natten, tryckt på knappar, öppnat grind och tagit ut detaljer ur en varm form en gång i minuten, gradat(man skär bort överflödig plast som sticker ut ca 2 mm), sen lagt på bord för att svalna innan jag stoppat i påse och lagt i kartong, 150 st/kartong, 2 per påse. Oftast så går jag ju hela natten melllan flera maskiner men inatt gjorde min medarbetare det, det är ju hans skift och han är ju fast anställd.

Visst ja, ska ju dricka ett glas blåbärssoppa oxå för att försöka få min mage att må lite bättre. Hjälper ibland som tur är eller ja..lindrar lite, eller lenar kanske man skulle säga.

Sen blir de sängen och försöka sova fram till runt 13.30. Vill ju inte missa dagen ifall den blir lika fin och solig som igår.

Ha en bra dag mina vänner så hörs vi senare idag

Kommentarer


Kommentera inlägget här: