VÄLKOMMEN IN I MARIES HUVUD!!!!

Jag Är Som Jag Är Och Ska Vara. Mig Själv!!!

Het Röd Curry Fisk

Kategori: Recept

Detta recept har jag hittat på själv och det räcker till 2 personer:


1 pkt fiskblock
1/2 burk kokosmjölk
1 dl vatten
2 msk röd curry pasta (1 msk om du inte vill ha det för starkt)
2 dl purjolök
2 morötter
3 palsternackor
1/2 tsk salt

Strimla morötter och palsternackor korta o tunna (storlek med tandpetare). Skär purjolök i cm tjocka ringar. Skär fisken snett över blocket ca 2 cm tjocka bitar.
Tag fram en wokpanna eller tjockbottnad gryta. Värm upp olja, lägg i morötter och palsernacka och låt fräsa ca 5 min, klicka i currypastan och rör om så det smetas ut över grönsakerna. Häll på kokosmjölk och vatten. Lägg i fisken och purjolöken och salta lite.
Koka upp och sänk värmen och låt de stå och småkoka/puttra i ca 15 min.

Ett tips är att ta fram fiskblocket ca 2 tim innan tillganing så blir det lättare att skära.

Servera med ris




Kommentarer


Kommentera inlägget här: