VÄLKOMMEN IN I MARIES HUVUD!!!!

Jag Är Som Jag Är Och Ska Vara. Mig Själv!!!

Har jag varit saknad tro?

Kategori: Jag o min vardag

Ja hoppas ni saknat mitt bloggande för det har jag, nästan en vecka sen sist ju, men det har varit mycke jobb och sånt denna vecka och verkligen inte orkat starta datorn.

TISDAG jobbade jag kl.14-23.

ONSDAG kom jag till jobbet strax innan kl.14 och då fick jag passa hela fabrikens maskiner för dom andra skulle ha onsdags möte. Och efter det så kom chefen och sa att jag skulle göra toa sitsar och inte mitt vanliga jobb.
Dom är man ju väl kända med, stod ju med dessa 3 månader i vintras.
Så dessa gjorde jag alltså till kl.23.30

TORSDAG, röd dag och jag stack ner till jobbet strax innan kl.7.30 var ju meningen att jag och Anders skulle inventera hela lagret men toasitsar var det bråttom med så dom sköt på inventeringen. Stod alltså och gjorde toa sitsar till lite över 16-tiden med en trevlig ryska.

FREDAG började jobba redan kl.7, erbjöd mig till chefen dan innan att komma då och fortsätta med toa sitsarna i och med att vi skulle försöka ha dom klara till kl.10. Min ordinarie arbetstid var ju kl.14-18. Jobbade i alla fall till ca kl.16.
Innan jag gick hem så blev jag tillfrågad om helgen och sa ja tack vare att jag skulle få hjälp av en annan tjej, så vi kunde fixa resten på 4-5 timmar mellan ca kl.8-13

LÖRDAG vaknade jag kl.04.47 och såg då ett sms från tjejen som skulle jobba med mig att hon inte kunde komma och jobba pga att hennes son fyller år, jag svara tillbaka med att de visste hon ju igår innan hon bestämde att arbeta med mig..hmm.
Ja ja, i alla fall så cykla jag iväg och jobbade mellan kl.06.30-11.30. Men blev ju inte klar, för då hade jag fått stå där till midnatt. Så jag messa den där tjejen att hon fick ta kontakt med företaget att hon inte kom idag och att hon får ta hand om resten på söndag.
Var helt färdig när jag kom hem så jag gick och la mig och sov några timmar.

Vad folk inte vet och förstår är att dom här toa sitsar tar hårt på hela kroppen att jobba med, står man ensam så ska dom gradas, tryckas på sprintar (2 olika), lägga en och en i kartonger som man själv står och viker, plasta in i en maskin, ta emot och lägga ner 10st/kartong.
Tar ca 15 min och göra 10st sådana, men oftast närmare 20 min pga inte alltid man har hjälp med och vika kartonger.

Så igår var jag riktigt slut i hela kroppen och trött, inte sovit mycke under veckan ju.
Och idag känner jag oxå av det i kroppen, synd det är söndag och inte lördag, hade verkligen behövt vila kroppen en dag till.
Och denna veckan jobbar jag ju förmiddag kl. 6-14.

Summan av veckan som gått är att jag jobbat en bra bit över 40 timmar, och torsdagen var ju dessutom en röd dag så de blir spännande och få lönen nästa månad.
Jobbade ju över en hel del förra månaden oxå..duktig jag är..*klapp på axeln*...hehe
Men när ens arbete är roligt och intressant så blir det ju så, plus att jag fått massa beröm denna veckan av chefen och att jag kan alla deras produkter och det runt omkring. Han sa till mig att jag har chans till att göra stor karriär där och att jag ska ta för mig hela tiden för sådana som mig behövs på företaget.
Sånt blir man ju riktigt glad för:)

Kommentarer

  • Åsa säger:

    Så kul att det går bra för dig vännen:)

    Och ja, du har varit saknad S

    2010-05-16 | 14:26:40
    Bloggadress: http://matsochcasperforever.blogg.se/
  • Anonym säger:

    kul med cash sen :)



    du e duktig du marie , vila nu lite innan de dags jobba igen!



    Japp saknat dig bloggande ;) hihi



    Va skumt va den tjeje man vet väl när sina barn fyller år :P

    2010-05-16 | 16:24:10
    Bloggadress: http://mammanemma.blogg.se/

Kommentera inlägget här: