VÄLKOMMEN IN I MARIES HUVUD!!!!

Jag Är Som Jag Är Och Ska Vara. Mig Själv!!!

Kyckling- och Grönsaksgryta

Kategori: Recept

En mycke god kycklinggryta som jag hittade på för ca 2 år sedan, rekommenderas att prova om ni gillar kyckling och curry.


Räcker till 3 personer, kan räcka till 4 personer om man gör det som lunchlåda till jobbet, för då brukar man ju inte äta så mycke som man gör hemma. I alla fall inte jag.

700 g kycklingfilé
1 liten purjolök
250 g färska champinjoner
3 morötter
2 tsk curry
4 dl hönsbuljong (1 tärning)
1 dl créme fraiche
salt och peppar



Börja med att skala morötter och skiva i tunna slantar, tvätta purjolöken och skär i ca 1 cm tjocka ringar, skär svampen i skivor och Strimla kycklingfilén.
Stek upp svampen och ställ åt sidan.

     

Stek upp kycklingfilén i margarin och salt och vitpeppar och ställ sedan åt sidan.



Ta en tjockbottnad gryta och fräs morötter i margarin ca 3 min, lägg sedan i svampen och purjolöken och låt fräsa några minuter.

   

Tillsätt curryn och låt detta fräsa i ca 2 min under omrörning, tillsätt 4 dl vatten och buljongtärningen.
Låt nu allt sjuda på låg värme i ca 20 min




Tag grytan av plattan och rör ner 1-1 1/2 dl créme fraiche, grytan får då ej koka med för då skär det sig.

Servera med kokt ris


SMAKLIG MÅLTID!!!!

Kommentarer


Kommentera inlägget här: