VÄLKOMMEN IN I MARIES HUVUD!!!!

Jag Är Som Jag Är Och Ska Vara. Mig Själv!!!

Kycklinggryta med curry

Kategori: Recept

Idag har jag varit igång igen och skapat och tillagat ett nytt recept.

En kycklinggryta med curry och grönsaker

En snabblagad maträtt som tar ca 30 min, ungefär den tid de tar att sätta på ris och få det att koka.

2 personer

400g kycklingfilé
1 liten burk bambuskott
1 liten burk vattenkastanjer
en halv gul paprika
en halv röd paprika
1 burk skivad svamp
1 hönsbuljongtärning
4 dl vatten
1 dl creme fraiche
salt
curry


Strimla kycklingfilén och stek upp med lite salt och så mycke curry du vill ha, jag stekar alltid allt i lite margarin och lite olja.
Strimla paprikan.
Häll vatten, buljongtärning, vattenkastanjer, bambuskott, svamp och paprika i en gryta. Och lägg i kycklingen och låt detta stå och småkoka i ca 15 min, tag i ev mer curry medan de kokar om du vill ha rikligt med smak av detta, dra grytan av spisen och rör ner creme fraichen, låt ej koka efter det för då kan det skära sig i smaken.

Servera med ris


Kommentarer


Kommentera inlägget här: