VÄLKOMMEN IN I MARIES HUVUD!!!!

Jag Är Som Jag Är Och Ska Vara. Mig Själv!!!

Krämig tacogratäng

Kategori: Recept

Funderade idag på vad jag hade hemma och kom på att jag hade en tacokryddmix, färs, lök, cremé fraiche, lite tortilla chilichips, ris.
Och av detta satte jag ihop ett nytt recept som blev riktigt saftigt och smakrikt.


2 personer

400g färs
halv gul lök
2 dl kokt ris
1 dl krossade tortilla chips
2 1/2 dl cremé fraiche
1 påse taco kryddmix
Riven ost
Margarin till stekning


Sätt på riset och koka enligt anvisning. Bryn färsen, strö över tacokryddmixen och rör om, häll på 2 dl vatten. Låt småsjuda i 5 min så lite vätska är kvar.
Tag fram en ugnsform, lägg halva färsblandningen i botten, hälften av den hackade löken ovanpå och hälften av tortilla chipsen. Klicka ut halva paketet med cremè fraiche så de blir jämnt födelat. Bred över hälften av riset.
Gör denna procedur en gång till med resten som är kvar.
Strö sen riven ost över det hela, använd den mängd du vill ha, anser detta vara en smaksak så jag anger inte mängden på det i mitt recept

In i ugnen på 200 grader, ja om man har en varmluftsugn som jag, annars gissar jag på 175 grader kanske i 40 min med aluminiumfolie över under hela tiden.







Mycke godare än vad bilden visar kan jag säga...
Nästa gång ska jag även ha i en sån där tacosås på glasburk, tror de kan bli riktigt gott






Kommentarer


Kommentera inlägget här: