VÄLKOMMEN IN I MARIES HUVUD!!!!

Jag Är Som Jag Är Och Ska Vara. Mig Själv!!!

En seg natt och hur blir dagen

Kategori: Jag o min vardag

Lyckades somna lite tidigare än vanligt inatt. Men inte sovit så bra pga att min lite gamla katt (snart 13) springer och "skriker" nattetid då och då. Vet att äldre/gamla katter gör så. Tycker mer synd om henne än om mig som inte får så bra sömn.
Skönt att det inte är som hon löper i alla fall eftersom jag slutade med p-piller till henne tidigt i våras.
Undrar hur gammal hon kommer att bli, mina tidigare katter blev 10, 14 och 17 år. Så hoppas hon oxå överlever till en hög ålder. Hon är så himla speciell med så mycke.
Hon somnar på min arm med tassarna rakt ut vid sidan om min hals, så nära som det bara går när jag gått och lagt mig. Pratar i massor hela tiden. Kommer in till mig i duschen så fort hon hör att vattnet är avstängt. Öppnar garderobsdörrar och busar där fast hon mycke väl vet vad som finns där. Puttar på mig när jag sitter vid datorn. Alla kartonger som man kommer hem med som blir tomma knölar hon ner sig i, så kvittar det hur liten den är, hon ska få plats till varje pris.
Ja finns hur mycke som helst att berätta om henne.
Just nu ställer hon sig med framtassarna å min axel och kelar med mitt huvud, plus tar ena tassen och nästan slår mig på huvudet precis som "klappa mig nu då".

Idag är det sjukgymnasten som gäller, efter det så tänkte jag städa klart sovrummet som jag påbörjade sent igår kväll.

Kommentarer


Kommentera inlägget här: