VÄLKOMMEN IN I MARIES HUVUD!!!!

Jag Är Som Jag Är Och Ska Vara. Mig Själv!!!

Försvann på ett par minuter

Kategori: Jag o min vardag

Idag var det "löning" för mig, som alltid när det är torsdag. A-kassa kan man ju välja när man vill ha, vilket jag gillar. Jag har valt att få var 14e dag. Och idag sa de bara puff så försvann nästan varenda krona till räkningar. Får ju nya om 2 veckor som tur är, men är ändå glad att jag inte är fattig för det. Finns de som har de riktigt illa och som inte valt det själv, och sånt är aldrig kul. Har själv varit i den situationen för ca 8 år sedan, dock inte mer än några månader, men ändå.
Man mår ju så mycke bättre om man vet att pengarna man får räcker till det viktigaste som hyra, el och mat.



Min frys är ju full av middagar ända till den 20 november, plus där är grönsaker, köpt bröd o hembakat bröd, en del pålägg o annat smått o gott.
Även skafferi och kyl är välfyllt, så jag klagar inte.
Jag hamstrar alltid när något är billigt o alltid gjort, vilket gör att man kan leva på ett annat sätt vissa månader.
Som t ex då när jag köpte massa billigt schampo och balsam i våras som nu räcker året ut, detsamma gäller duschtvål och tandkräm.
Sånt känns riktigt skönt att slippa tänka på.

Nä, nu ska jag fortsätta att städa här, så får vi se hur sen natten blir

Kommentarer


Kommentera inlägget här: