VÄLKOMMEN IN I MARIES HUVUD!!!!

Jag Är Som Jag Är Och Ska Vara. Mig Själv!!!

Händelserik dag

Kategori: Jag o min vardag

Börjar med att jag och mamma går iväg vid 15-tiden och då får jag ett sms att ett paket finns att hämta på posten, med andra ord mitt nya moderkort. Gissa om jag blev glad, jag beställde det ju igår, så det kallar jag snabb leverans.

Vidare hos sjukgymnasten som tog ca en timme, där undersökte han mitt knä, oxå fick jag prova lite övningar som jag kan göra hemma flera gånger om dagen. Fick även  prova att cykla, vilket gick hur bra som helst. Han sa att cykla är mycke bättre träning än att gå för när man går så lägger man massa tyngd på benet, vid cykling arbetar bara knäet och benet. Fick en ny tid till nästa torsdag och då log han och sa att han ville se mig utan kryckor och cyklande dit upp. Får se hur långt jag kommer med cyklandet, mycke lättare att göra detta med en som står stilla än en som man ska ge sig ut på och måste hoppa på och av och stanna hit och dit och bromsa och ha sig. Att landa på ett ben då är inte det lättaste kanske. Men ska helt klart prova, inte så behagligt när knäet viker sig rätt vad det är utan att man är beredd på det. Men ska helt klart kämpa för detta. Fast har ortoped tid nästa tisdag och då följer kryckor med oavsett vad för det är mycke gå som gäller den dagen ju, till och från tåg där och hemma och sen i Kristianstad.

Var sedan på Ica och handlade, fick tag på supergoda plommon för 10kr/kg, så 2 st korgar blev det, alltså 24 plommon.



När jag sen kommer hem i trappan så kommer Alex och ska hjälpa mig med datorn, så supersnällt av honom. Så han satte i det nya moderkortet och gick sedan hem. Installerade xp och gick vidare på installationen av grafikkort  och moderkort, men något hängde sig ang moderkortet och det gick inte och komma längre. Ringde Alex och det var inget vi kunde lösa per telefon så han är snäll och kommer imorgon igen. Vilken underbar kille alltså.

Påtal om moderkort, kartongen som den lådan var paketerad i är riktigt rolig tycker Smulan, kolla själv, hon hade gömt sig helt så jag fick gräva fram lite så jag kunde se henne. Sötnosen




Min plan var att hålla på med nya datorn hela kvällen o ut i natten så lång tid som hade bhövts. Men den planen sprack. Hoppas på imorgon istället. Spännande med nya saker ju.

Tyvärr inte fått i mig nån midda än, bara ett par mackor, börjar kännas i kroppen. Inte haft tid och nu känns det för sent att stå och fixa midda, klockan är ju snart 22.

Kommentarer


Kommentera inlägget här: