VÄLKOMMEN IN I MARIES HUVUD!!!!

Jag Är Som Jag Är Och Ska Vara. Mig Själv!!!

Ordet "Lista" är verkligen något bra

Kategori: Smått & Gott

Många undrar hur jag håller koll på alla mina middagar i min frys.
Så tänkte jag skulle visa.
Min frys består av en hylla och en låda så att säga.
Allt jag packar in packar jag om till portioner för en person/för mig, plus att allt som går plattas ut,
som t ex, fläskfärs, strimlat kött och grytbitar.
Sen skriver jag upp allt på en lista som jag har på kylskåpsdörren, dateras från den dag jag gör den fram till så många middagar jag har där. Den får ju göras om då och då.
För har jag exempelvis 10 st kycklingfileér och tar en så stryker jag över 10 och skriver 9 osv. Och då blir ju den där listan kladdig efter ett tag.

Just nu har jag 100 middagar exakt och lite annat. Helt otroligt så mycke man får plats med i en sådan liten frys. Men det går in mer än man tror och det är just pga att jag packar om allt och verkligen parerar de efter bra platser att ligga på, som ett enda stor pussel och minns alltid vilket som ligger var. Nästintill fotografiskt minne är vad jag har och fått veta genom olika tester.
Men nog om det....
Förutom det på listan så finns det 2 sorters bröd, ett bakat och ett köpt, dessa packas oxå om, skärs i skivor och packas i plastpåsar med 2 st skivor i varje.




Denna listan startar imorgon och slutar den 7 december.
I höger kanten ser ni antalet middagar.

Ska fylla på med lite pålägg imorgon tänkte jag. Finns inte så mycke av detta.






Kommentarer


Kommentera inlägget här: