VÄLKOMMEN IN I MARIES HUVUD!!!!

Jag Är Som Jag Är Och Ska Vara. Mig Själv!!!

Ännu en laddning

Kategori: Recept

Ny veckosallad gjord igen, har fått "dille" på den. Men sen är den ju så supergod oxå.
Tycker absolut ni ska prova och göra en sådan. Hittat på den själv,
eller ja som sagt finns många såna varianter.

Recept finns i min matblogg, men lägger ut det här så hittar ni det
lättare just i skrivande/läsande stund, bra va!!!



1/2 kg vitkål
1/2 kg morot
1 dl rapsolja
3/4 dl äppelcidervinäger
2-3 msk salladskrydda (sån där på burk ni vet)
1 liten röd paprika
1 liten gul paprika


Tag fram en stor burk som ni kan förvara salladen i inne i kylen.
Strimla vitkål, riv morötterna, strimla paprikan smått. Blanda allt i burken.
Rör ihopa olja, vinäger och kryddan i en skål och ringla över salladen och rör om väl.
Klar att ätas, men ännu godare om den får stå och gosa till sig till nästa dag.
Denna sallad håller i kylen i ca 1 vecka, därav namnet





Och nu ska jag återgå till mitt städande som verkligen går framåt och blir så mysigt med allt julpynt, tar sin lilla tid. Men det är bara roligt. Tänk sen när man är klar och bara kan sätta sig ner och njuta och se hur fint man har det.


Kommentarer


Kommentera inlägget här: