VÄLKOMMEN IN I MARIES HUVUD!!!!

Jag Är Som Jag Är Och Ska Vara. Mig Själv!!!

Krossa idealen eller nåt

Kategori: Tankarna flödar

Jag följer Kissies och Miixx bloggar för att de är äkta och ärliga i sitt skrivande. Även om dom är så mycke yngre än mig. Känner inte igen mig i dom alls eftersom jag aldrig varit intresserad av smink, mode och sånt där. Men om nu dom vill ändra sig på olika sätt ang t ex brösten, läpparna och näsan, ja låt dom då göra detta. Tycker det är väldigt omoget att skriva massa kränkande i deras bloggar som väldigt många gör. Tror ju inte dessa personer hade använt samma ordval till sina vänner om dom hade gjort skönhetsoperationer, nä då tror jag att dom hade sagt något helt annat, inte vågat vara ärlig fullt ut utan lindat in det i bomull för att inte såra sina vänner. Men till helt okända går det bra att såra och vara ful i orden och då oftast anonymt med. Hur moget är detta då? Inte ett dugg tycker jag. Men det är så typiskt den svenska avundsjukan, plus att majoriteten av människor faktiskt inte har ett eget liv.

Vad mig beträffar själv så får folk gärna säga saker bakom min rygg eller komma med elakheter i min blogg, jag påverkas inte ett dugg av detta. Jag vet vem jag är och varför och jag trivs med mitt liv. Men att läsa om hur folk mobbas får mig att vilja kräkas. Alla är vi fina och vackra på vårt eget lilla vis. Alla kan inte tycka samma, inte ha samma smak osv. Man har rätt och tycka och tänka på olika sätt. Men tycker ändå att man kan välja sina ord bättre än att kalla en person för ful, äcklig, missbildad och sånt där onödigt.


Var är Sveriges ungdom på väg egentligen? Vad får dessa ungdomar till att vara så hatiska?

Vet ju att det i regel är som så att en som är mobbad blir en mobbare själv, så frågan är om det är just såna här personer som skriver elakheter


Hoppas i alla fall att många vaknar upp och skaffar sig ett liv ju äldre dom blir

Kommentarer


Kommentera inlägget här: