VÄLKOMMEN IN I MARIES HUVUD!!!!

Jag Är Som Jag Är Och Ska Vara. Mig Själv!!!

Väldigt osmart

Kategori: Tankarna flödar

Här kommer inlägget som jag bad er hålla utkik efter....


Idag när jag tvättade så tog jag en koll inne i det så kallade mangelrummet och får då se en sladd som går från fönstret till ett vägguttag. Tog en närmare titt på varför. Och ser då att sladden går från vägguttaget upp till en granne, med andra ord så stjäler han ström.

Inte alls vidare smart och göra så här med tanke på brandrisken. Sladden går ju ut genom fönstret som står på glänt och sedan vidare upp via väggen till hans fönster, och från fönster i mangelrummet till mark är det bara några dm. Så vem som helst kan göra nåt, plus att sladden inte är jordad. Och inte nog med det, det är ju stöld av husägaren oxå. Helt totalt förbjudet och göra så.

Men för de utan ström så är det tydligen så att nöden inte har någon lag.
Kollade för en stund sedan igen då jag hämtade sista tvätten och då var sladden borta. Så gissar att vaktmästaren eller någon annan upptäckt detta och sagt till.





Kolla sladden och kopplingen med, inte alls vidare smart



Kommentarer


Kommentera inlägget här: