VÄLKOMMEN IN I MARIES HUVUD!!!!

Jag Är Som Jag Är Och Ska Vara. Mig Själv!!!

DIE

Kategori: Filmtips

Såg filmen "Die" igår.
Det stod att om man hade sett "Saw" och "Hostel" och gillade dessa så skulle man absolut se "Die" och inte bli besviken för den skulle vara i stil med dessa.
Men denna filmen kom inte ens i närheten av hur äckliga de är. Jag gillar ju såna filmer och blir inte rädd eller liknande.
Så man kan väl säga att jag blev lite besviken på denna filmen pga det.
Men annars var den bra, den hade en bra handling och personerna det handlade om fick ju ta svåra beslut och sen stå där maktlösa och inte kunna göra något åt situationen.
Tycker inte att det var en dålig film, men fel o jämföra den med de andra filmerna.


OM FILMEN:

Sex för varandra främmande människor vaknar inlåsta i ett cellkomplex, utan en aning om vem som fört dem dit eller varför. Snart anländer en mystisk man, som under hot tvingar dem att delta i ett experiment han kallar "rättegångarna". En efter en måste deltagarna låta tärningen avgöra ödet för en annan medfånge. Ett turligt kast innebär frihet, ett olyckligt slutet. Och medan dödsångesten sprider sig, börjar ett dunkelt motiv uppenbaras.


Kommentarer


Kommentera inlägget här: