VÄLKOMMEN IN I MARIES HUVUD!!!!

Jag Är Som Jag Är Och Ska Vara. Mig Själv!!!

Ställa upp för sina vänner

Kategori: Jag o min vardag

Måste bara berätta om en sak som hänt två av mina vänner som är sambo, för jag tycker att det är rent ut sagt för jävligt (ursäkta).


En vän till mig ställde upp för vår gemensamma vän när personen inte hade någonstans att bo vilket jag också gjorde i 6 mån förra året genom att jag stod på en extra lägenhet (pga att denne blev vräkt från lägenheten för obetalda hyror),, men det funkade till punkt och pricka. Men det var också för att jag låg steget före personen och kände på mig att något var fel. Så jag sa upp den utan personens vetskap i september och tur var det, för ca en vecka efter december hyran var betald kom personen med att den inte hade råd att bo kvar, och mitt svar blev då att personen skulle vara ute den 31/12. Då blev personen sur och mena att jag varit taskig. Var jag väl inte, personen slapp ju 3 mån uppsägning och bodde ju ändå med sitt ex igen och var aldrig i den lägenheten. Och den lägenheten lämnade personen utan att städa eller ta med sig möbler och annat. Fast här var hyresvärden snäll mot mig så jag slapp ta hand om detta


Och även denna gången har den personen inte skött det snyggt alls.


Personen fick bo i min väns lägenhet under dennes uppsägning på 3 månader, vilket gick ut i torsdags. Då lämnar personen bara lägenheten utan att ens städa efter sig, eller ens plocka med sig möbler som denne tagit dit. Alltså andra gången personen gör så här.


Så min väns mamma fick åka dit och städa ur den eftersom denne jobbade och inte kunde få ledigt.


Gör man verkligen så här mot sina vänner?!? Verkligen inte. Min vän var ju snäll mot personen så den hade någonstans att bo, precis som jag var förra året.


Vid sådana här händelser vet man verkligen vem som är ens vänner.


Så nu har denna personen mist inte bara en vän utan 3 st. För vi har fått nog av att ställa upp. Dags att personen tar tag i sitt liv.

Kommentarer


Kommentera inlägget här: