VÄLKOMMEN IN I MARIES HUVUD!!!!

Jag Är Som Jag Är Och Ska Vara. Mig Själv!!!

De här med korv

Kategori: Jag o min vardag

Jag är absolut inget fan av falukorv, möjligtvis då som rå och ha på mackan som pålägg, det är himla gott då och då.

Så idag hittade jag då en falukorv ring för 15 kr på Netto, Scans lantfalu 800 g som är den godaste av all falu enligt mig.
Köpte även en Stroganoff mix och tänkte att de kan nog bli gott och slippa stå och göra en egen där jag ändå inte blir nöjd. All annan mat kan jag laga men sällan en korv stroganoff som jag gillar. Och jag som alltid gör mina egna recept när det gäller all mat, konstigt va?!?!?!

Sagt och gjort och precis fixat tillagat den, usch och blä den var inte god, så jag rörde i lite creme fraische, tomatpuré på tub, vitpeppar och aromat och hackade ner en charlottenlök.
Sen jäklar var den ätbar. Så nu åker 2 middagar in i frysen, eller nä..bara en ju, ska ha en med mig på jobbet imorgon tror jag.




Denna mixen kommer jag aldrig mer
att använda mig av.




Fanns en förr som hette rysk korv stroganoff, den var riktigt god. Minns inte vem som tillverkade den, men den går inte längre och få tag på, har letat och letat. Kanske det finns någon som sett denna på sin ort.

Tipsa mig gärna!!!!


Nu blir det CSI på TV och sen en ny vampyrfilm som jag hittade idag, hoppas den är bra!!

Kommentarer


Kommentera inlägget här: