VÄLKOMMEN IN I MARIES HUVUD!!!!

Jag Är Som Jag Är Och Ska Vara. Mig Själv!!!

Karpaltunnelsyndrom

Kategori: Jag o min vardag

Har ju haft ont i höger armen med tennis- o golfarm nu i några år o kämpat på o jobbet o sånt ändå. För ca 2 år sen gick detta ner i handled, hand o fingrar o spred sig till senskideinflammation. Fick rätt bra bukt på det i somras. och sen blev det värre o värre i fingrarna o nu kan jag knappt ens dra upp mina egna byxor.
Så idag sökte jag läkarvård o fick diagnosen Karpaltunnelsyndrom.

Ska till en arbetsterapeut o få utprovat en stödskena som jag ska ha på natten o på dagtid när jag gör vissa saker osv, ev blir det dygnet runt. I 2 mån ska jag använda denna o hjälper inte det, så blir det en remiss till operation där de då ska flytta nerven till en ledig plats så den får ligga fritt o inte är i kläm.

Blev sjukskriven i 2 veckor till att börja med.
Och det blir till den dag som jag slutar på mitt jobb, så jag sörjer ju inte precis. Detta kunde ju inte kommit lägligare eftersom jag verkligen inte vill vara på jobbet pga hur illa dom behandlat mig.

Ja ja, nu är de bara o hoppas på att bli frisk inom kort utan operation

Kommentarer

  • Brixi säger:

    Hej



    Hoppas det hjälper med stödskenan så du slipper att

    opererar, aldrig roligt att börja mecka med sådant ju.



    Brixi ;)

    2011-03-18 | 09:16:07

Kommentera inlägget här: