VÄLKOMMEN IN I MARIES HUVUD!!!!

Jag Är Som Jag Är Och Ska Vara. Mig Själv!!!

Ambulansåkande

Kategori: Jag o min vardag

Natten som gick så hamna jag på sjukhuset för ett astmaanfall som tydligen var riktigt allvarligt.
Har ju allergi/astma sedan 1988 men de senaste 10 åren har allt varit ok.

I alla fall...När jag kom till sjukhuset så blev de EKG, massa prover och mediciner.
Sov sen runt 2 timmar, oxå var de morgonronden med nya prover.
Blev även en runda till röntgen för att röntga mina lungor.
Vid midda blev jag utskriven, och ska ta 4 olika mediciner nu framöver, varav en är kortisontabletter i massor.

Tog tåget hem och har sovit lite och mår helt klart bättre.
Men måste hämta ut mina mediciner direkt på måndag morgon när apoteket öppnar så man inte får fler anfall.

Ska även på återbesök och till allergimottagningen igen för att kolla om min allergi ökat på igen.
För tydligen verkar det som om jag reagerat på att det kommit pollen så snabbt och att där jag var inatt hade det varit hundar.
Och jag har ju inte mött hundar mer än ute, aldrig hemma hos någon på många år. Så det kan vara detta som utlöste det hela. Plus mitt feströkande kanske, så där får jag nog tänka om och sluta med allt vad ciggaretter heter.
Vill ju inte få fler anfall för det var inte alls kul.

Måste även tacka Jimmy som reagera så fort som han gjorde och ringde 112. Det kallar jag och vara en riktig medmänniska.

Så idag/ikväll blir det riktigt lugnt här.
Om ca 2 timmar så är det ju Eurovision Song Contest som man inte får missa, det är lite av en tradition för mig att titta på den.
Ryssen kan nog bli en farlig motståndare för Eric. Men hoppas verkligen att det går bättre för Sverige än de senast åren.

Kommentarer


Kommentera inlägget här: