VÄLKOMMEN IN I MARIES HUVUD!!!!

Jag Är Som Jag Är Och Ska Vara. Mig Själv!!!

Mat & Dryck

Kategori: Kreta

All mat var supergod på Kreta, portionerna gjorde en så mätt att man knappt kunde röra sig.
Och efter varje midda så bjöds det på efterrätter med olika sorters snaps.

Massa olika goda drinkar med paraplyer, drinkpinnar, sugrör, miniapor och frukter.
Öl som man beställde i flaska serverades alltid med ett isigt glas som de tog direkt ur en frys.





Mousaka



Sex On The Beach

Varje gång jag beställde en sådan här i vår favoritbar så frågade barägaren mig
"Here or on the beach"...*s*



Screaming orgasm
Även här kom barägaren med repliker som handlade om att han kunde få mig att skrika och komma många fler gånger än denna drinken kunde ge mig..haha...kul när dom skämtar på ett bra sätt och inte bjuder ut sig



Alltid serverades det en liten skål chips eller nötter till drinkarna



Black Russian
Med grädde på toppen hette den White Russian
Båda var goda på sitt sätt



Blue Hawaii



Frozen Strawberry Daquiri



Toast frukost/lunch i hotellets restaurang



Kycklingfilé med en god krämig svampsås, oxå pommes såklart, vilket man får till alla rätter därnere.



Stifado
Deras nationalrätt med hela lökar, lammkött kokt i rött vin.
Lite ris där och inte bara pommes.
Detta var riktigt gott alltså



Frukt, glass och en sockerkaka med snaps



Souvlaki
Gillar inte gröna små ärtor i vanliga fall, men dessa var riktigt goda



En riktigt krämig och god choklad efterrätt med glass o snapsen ouzo
Denna fick man varje gång man åt på restaurangen på hotellet



Toast frukost/lunch med chips.
Åter igen chips till allt



Gyros pizza dagen efter satt så perfekt



Gyros i pita bröd med grönsaker



Tyvärr glömt namnet på denna maträtt, men vet att det började på nåt med N




Kommentarer


Kommentera inlägget här: