VÄLKOMMEN IN I MARIES HUVUD!!!!

Jag Är Som Jag Är Och Ska Vara. Mig Själv!!!

Ibland kan man bli arg

Kategori: Tankarna flödar

Facebook har ju att man kan skriva sin status om alla vet. En del uppdaterar hela tiden med vad dom gör, vilket jag inte gör. Tydligen leder sådant till att folk ändå vet allt om ens liv, fast de inte har en susning om detta.

Jag skrev så här på facebook...."Fy faen vad jag varit duktig som tränat i 2 timmar tidigt på morgonen..hehe".

Detta var mest som ironi mot mig själv. Jag anser att har man en person som vän på facebook så ska man acceptera personen för den den är och inget annat, annars är de ju bara att ta bort den vännen om man nu stör sig på något hos den. Nä, jag tror många håller kvar vänner för att de är så förbannat nyfikna på deras liv.

I alla fall var det en som svarade på min status med dessa orden..."Inte så svårt när man inte måste gå o jobba"...

Jag svarar då: "Joho jag är visst duktig. Finns något som heter olika arbetstider, så de så :P Då kan man träna på morgonen istället för på kvällen, perfekt".

Vad jag då menar är att den här personen vet väl inte på vilka tider på dygnet som jag jobbar. Jobbar man inte tidigt på morgonen så är de ju ett bra tillfälle att gå att träna. Jobbar man till kl. 16 får man ju gå och träna då och samma om man t ex jobbar 2-skift då får man ju träna eftermidda varannan vecka och förmidda när man jobbar eftermidda. Svårare än så är det inte.

Men idag verkar folk inte tänka längre än näsan räcker. Och i det här fallet så ser jag det bara som ren och skär avundsjuka. jag gör vad jag vill och låter andra göra det oxå. Springer inte runt och stör mig på andra folks statusar eller liknande. Var o en skriver de den vill o vill man inte läsa eller bara komma med stötande kommentarer, ja då är de ju bara att ta  bort personen som vän. Anser inte såna personer vara några riktiga vänner.

Och som sagt igen, ingen vet om jag jobbar trots jag skriver om min arbetslöshet. Jag kanske är timanställd och jobbar få procent, eller kanske rent av jobbar hemifrån med något där jag får riktig lön. En del saker håller man för sig själv tills man vill dela med sig av det för att det känns rätt.
Inte bara för att det ska så vara. Jag har kompisar som går på socialen och inte fan ser jag ner på dessa eller kränker dom på något sätt alls. Socialen är bra för de flesta för att komma vidare i livet, men absolut inget någon ska "utnyttja" i fel syfte.

Ville bara lufta lite med detta inlägget. Som person blir jag aldrig arg och sur och sånt där. Och tar det mesta med en klackspark. Tänker aldrig nånsin lägga energi på folk som är emot mig på nåt sätt. Utan jag anser mig vara längre kommen i livet eftersom såna personer uppenbarligen inte har ett eget liv, när de måste störa sig på andras...

Nu blev detta lite större än jag tänkt, så allt jag skrivit är såklart inte riktat åt personen ang min status, utan det var bara det att jag kan ju faktiskt ha ett jobb som inte alla vet om.
Trivs med att vara lite hemlig/privat, för då får man vara lite mer ifred.

Kommentarer


Kommentera inlägget här: