VÄLKOMMEN IN I MARIES HUVUD!!!!

Jag Är Som Jag Är Och Ska Vara. Mig Själv!!!

Lilla "Lycka"

Kategori: Tankarna flödar

Berättade ju om en utekatt förra veckan och nu äntligen finns det ett hem till henne där hon kan få vara i väntan på ett permanent hem.
Nu ska jag bara lyckas hitta henne oxå tills imorgon kväll då jag fixat skjuts som kan köra henne till sitt nya hem.
Men killen som lovat och ställa upp för fler nätter för henne sviker tyvärr ikväll, han sitter och super med ett antal vänner och det känns inte som rätt miljö för en vilsen utekatt att vara i.
Så verkar som hon får vara ute en natt till, men ser jag henne så får hon helt klart bo på min toalett så länge, ända rummet med dörr som jag har ju. Har ju redan en katt som absolut inte fixar att vara med andra katter, hon blir rädd och fräser och gömmer sig då och går inte fram överhuvudtaget, har provat sådant innan och vill inte utsätta henne för detta, hon är ju trots allt snart 13 år, om 15 dagar närmare bestämt.

Så om inte ikväll så hoppas jag verkligen på att hitta henne imorgon.

Katthjälpen i Skåne har hjälpt mig med att hitta ett hem och hon tyckte katten skulle heta Lycka och det håller jag absolut med om. En sådan lycka för henne att få komma in och slippa tillbringa vintern ute utan mat och sovplats, stackaren.

Förstår mig inte på folk som skaffar katt och sen bara slänger ut dessa. Bättre och tänka igenom mer än en gång om man klarar och ha husdjur.

Tur det finns andra människor som är godhjärtade och ställer upp för alla dessa hemlösa djur.


Kommentarer


Kommentera inlägget här: