VÄLKOMMEN IN I MARIES HUVUD!!!!

Jag Är Som Jag Är Och Ska Vara. Mig Själv!!!

På ingång

Kategori: Tankarna flödar

Idag känns det verkligen höstigt, regnar sånt där höstregn ni vet och från min balkong så ser jag alla färgerna i trädens löv. Rätt mysigt kan jag tycka, även om det kanske är mindre kul och gå ut och bli blöt i sådant väder. men som jag fick lära mig för många herrans år sedan.
"Det finns inga dåliga väder, bara dåliga kläder"...
Fast min tankegång är väl inte direkt så ändå, eftersom det bästa jag vet är snö och få vara ute när det snöar.

Jaha knappt någon sömn inatt igen, en styck granne började dammsuga så de skrapa i golven lite efter midnatt, lät som de inte hade tassarna för golv ute, plus spikande, och de små barnen som skrek och hade sig. Och inte nog med det, för halv 8 i morse vaknar jag av att grannens dörr smäller i min och ett barn står och vrålskriker i trappan. Verkar inte som att någon bryr sig, långt mindre husägaren.
Inte nog med sådant ju, runt 7-8 barn leker ute på gården varje dag och runt en gång i kvarten så är de inne i trappan och springer och skriker. man går ner och säger åt dom, drar igen porten som de sätter upp med en tegelsten. Porten är dessutom trasig i låset så det är bortplockat, alltså är de ingen konst för de små barnen att öppna dörren.
Igår låg där glasbitar överallt innanför porten från en glasflaska, och min fråga är såklart varför togs inte detta bort när föräldern vet att det var dennes barn. Hela trappan ser ibland ut som ett soprum fyllt med papper, burkar, kakor, kex, kläder, cyklar, barnvagnar. man får nästan slå sig fram. Tur man inte har hund för då hade man fått bära den för att vara säker på att inte få nåt skit i tassarna.
Sen kan jag inte förstå hur man kan låta sina små barn i åldern 3-5 år vara ute och leka utan någon uppsikt alls, och detta fast att mörkret infaller vid 18.30. Jodå, dom är ute och leker till runt 20-tiden. Har inga barn själv, men detta är väl ändå inte så bra och normalt. Jag skulle aldrig släppt ut så små barn ensamma. Så oansvarligt tycker jag....





Kommentarer


Kommentera inlägget här: