VÄLKOMMEN IN I MARIES HUVUD!!!!

Jag Är Som Jag Är Och Ska Vara. Mig Själv!!!

Äventyret 28 april 2012

Kategori: Fest/Party

Såja här kommer äntligen ett inlägg om Lindas & mitt äventyr i lördags. Vi satte oss på tåget mot Helsingborg kl: 10.53 med lite färdkost, några cider. Jag hade faktiskt 2 frallor oxå till frukost, duktigare än Linda..haha



Väl framme i Helsingborg fick vänta en stund innan vi kunde gå på båten.



Kl:12.15 gick vi på båten Marcandia. En riktigt trång båt så vi köpte varsen cider och gick upp på däck, tyvärr började då att regna. Så typiskt, men stod och skulade under ett litet tak, funka minsann utmärkt.

Såg dessa godsakerna i cafeterian, och nej jag åt inga, är inte så glad för bakverk.




Istället så blev de en röd pölse med bröd och tillbehör när vi kom av båten, gott gott. De hade tjocka raka pölse där, men tyvärr inga fördiga och de skulle ta en stund o vänta men de orka vi inte.
Så istället gick vi dit flera timmar senare och fick då prova varsen tjock en, mycke fastare i konsistensen och mer smak.







Vi in på en pub med en duktig trubadur o tog ett par öl. Sen gick vi ut o gick o köpte cider o kollade runt efter andra pubar. Hitta en som var mysig där dom spelade biljard, men stannade bara en öl för där var så rökigt så de sved i ögonen.
På väggen vid de bordet vi satt, ja på min sida upptäckte jag denna roliga ringklocka





Så vid halv 5 tiden sluta de med att vi gick tillbaka till första puben och stannade där och drack öl. 2 st för 55 kr, billigt.




Var en gubbe på 54 år som kom o satte sig o babblade på om var han bodde, sin dotter o att han går på soc o frågade ut oss om pojkvänner, gifta, barn osv och när han upptäckte att jag var singel så fråga han om han fick träffa mig igen..haha..jag svarade rätt ut att han var för gammal. Sen stanna han bara nån minut o gick. Skönt för de var inget vidare att sitta o höra på hans livshistoria, var ju lixom inte därför vi åkte "utomlands"..haha..ja utomlands är de ju faktiskt i Danmark..haha.

Här är lite andra bilder från där vi gick runt o så.





Den gränden vill man nog inte behöva promenera via när man är lite rund under fötterna, eller vad säger ni..haha



Vid 20.30 tiden tog vi båten Aurora över till Helsingborg och köpte Mc Chicken Jr på Mc Donalds, 15 kr/st och riktigt goda. Blev färdkost på tåget tillsammans med cider.

Landade på hemma plan vid 22-tiden. Tog en runda inom flamman, men stendött på 4 pers så vi stannade inte länge. Var ganska mätta av all cider o öl som vi hällt i oss under ett antal många timmar.

Men det var en himla trevlig och avkopplande resa vi gjorde o såklart ska vi göra det igen när det är bättre väder o man kan sitta ute o festa till de där.








Kommentarer


Kommentera inlägget här: