VÄLKOMMEN IN I MARIES HUVUD!!!!

Jag Är Som Jag Är Och Ska Vara. Mig Själv!!!

Lagligt eller olagligt?

Kategori: Tankarna flödar

 
Såg igår att en bloggerska lagt ut en adress var man kan köpa mediciner på internet. Det var allt från smärtstillande till sömntabletter, där många av dessa är narkotikaklassade i Sverige. Hur kan man göra så när största delen är yngre läsare. Känns som denna bloggare nästan uppmanar folk att köpa via nätet för att det är låttåtkomligt och billigt. Okej att man först fick chatta med en läkare via sidan för att få ett recept. Men alltså var tog undersökningen vägen. Tänk om en ung tjej eller kille får hem tabletter som det visar sig att denne är allergisk mot. ja då kan det vara för sent. Hur tänkte personen där som la ut artikeln. Tänkte inte alls vill jag påstå.
 
Alla vet ju hur farligt det är att äta massa tabletter av olika slag. Hur lätt yngre kan bli beroende, eller alla de som redan är beroende och lyckas köpa på detta sätt. Är det att bidra till missbruk? Ja det anser jag. Man går till en läkare och pratar och bli undersökt, inget annat. Tänk om de tabletter som skickas hem inte är vad de utlovats.
 
Kommer ni ihåg Kikki Danielsson, hon åkte ju dit för detta. Dömd som narkotikasmugglare.
 
Själv så tar jag max panodil, knappt det ibland, gillar inte och ta för mycke tabletter. Såklart kör jag penicillin om jag blir tvungen, man vill ju lixom bli frisk. Samma när jag gick med mitt onda trasiga knä förra året, då var jag ju tvungen och ta citodon, men gick oxå med det onda i över ett halvår innan jag sökte hjälp. Ja historian om detta känner ni ju till. Nu kan jag inte och får inte ta citodon för att det upptäckts att jag är allergisk mot dessa. Hände en incident i somras där jag trodde jag skulle dö, fick inte luft, hela kroppen domnade bort, helt yr och illamående.
 
Men hur som, tycker det är viktigt att folk förstår hur farligt det är att beställa mediciner via nätet. Så hoppas att fler får upp ögonen och förhindrar en vän eller liknande från att göra nåt så dumt som att beställa från internet
 
 
Tydligen har bloggaren tagit bort sitt inlägg, kanske inte så konstigt med tanke på alla arga kommentarer denne fick, plus att det låg i farozonen för en anmälan. Tänk att man inte fattar det själv. Men denna bloggen har verkligen spårat ur. Slutade läsa den ett tag för att den gav inget, bara massa om att äta kalorisnålt och träna. Så nu känner jag igen att den inte är värd att läsa

Kommentarer


Kommentera inlägget här: