VÄLKOMMEN IN I MARIES HUVUD!!!!

Jag Är Som Jag Är Och Ska Vara. Mig Själv!!!

Personnummer

Kategori: Jag o min vardag

 
Vaknade vid 7 idag, kollat lite Vakna med The Voice, snygge Björken ju..hehe.
 
Fy fan, har 13 grader i mitt vardagsrum. Det drar runt balkongdörren, den är helt sned sen den gick sönder i våras, men det har man ju inte märkt förrän nu när de är minusgrader ute. Ringde hyresvärden och han lova att vaktis skulle komma och kolla på det idag. Hoppas jag verkligen.
 
Tänkte ta upp en annan sak nu med som min mamma ville ha reda på igår och det var när personnummer infördes och den sista siffran kom.
 
1947 började man använda personnummer med endast 9 siffror. Sista siffran som heter kontrollsiffra kom 1967. Så då är du ju inte så länge ändå som vi haft detta system. Tänk så anonym man var förr i tiden. Lyx kan jag tycke. Man finns men ingen vet var, lite hemlig..haha
 
Nej fan, nu får jag ta på mig mer kläder och flytta datorn som står vid balkongdörren, för så här kan jag inte sitta och ha det..brrrr....Och ändå är jag inte den frusna, men att vistas i drag är mycke värre än att ta på sig vinterkläder och gå ut
 
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: