VÄLKOMMEN IN I MARIES HUVUD!!!!

Jag Är Som Jag Är Och Ska Vara. Mig Själv!!!

Djurplågeri/Djurplågare

Kategori: Tankarna flödar

Kommit till min kännedom idag att en som jag känner har fått sin katt slaktad. Hon hitta den helt uppskuren och bara skinnet kvar. Hur fan kan man göra något så ruttet. Såna personer borde få uppleva exakt samma själv. Förstår inte hur en människa kan göra något så sjukt.

Sen en annan person som har en hund som från början var rund och fin. Idag är den nästan bara skelett och det syns att den mår dåligt. Hoppas verkligen att den får ett värdigt avslut eller att den kanske kan komma till en bättre ägare och få bli frisk och må bra.
Säg inte till mig att anmäla detta, för det har redan några andra gjort. Är bara glad att jag slipper se hunden dagligen.

Fy fan(ursäkta) vad jag hatar människor som inte kan ta hand om sina djur. Varför skaffa ett djur när man ändå inte klarar av ansvaret. Inte bara och ta en kattunga, valp osv för att dom är söta, dom blir vuxna och kärver exakt samma som när de var ungar. Men sånt händer ofta..."åå så söt, en sån vill jag ha"..jaha o vad var tanken bakom de orden. ja de kan man undra.


Alla mina djur har blivit gamla hos mig, plus en del födda hos mig. Alla har dom dött eller blivit avlivad pga sjukdom eller ålder helt enkelt

Katt 17 år
Katt 14 år
Katt 10 år
Häst 16 år
Häst 13 år
Råtta 3 år
7 Undulater i åldrarna 9-12 år
Marsvin 5 år

Har haft fler djur, men minns inte exakt alla just nu på rak arm, men ni ser, de har blivit gamla hos mig.

Och idag har jag en katt som blir 14 år i år. Hoppas hon blir riktigt gammal hon med




Kommentarer

  • Carolina säger:

    Fy fan ... Håller med dej sådana människor borde som du säger uppleva samma sak själva!! Man blir så arg och ledsen...!!

    2012-01-20 | 18:19:36
    Bloggadress: http://www.ekorrensvardag.blogspot.com

Kommentera inlägget här: