VÄLKOMMEN IN I MARIES HUVUD!!!!

Jag Är Som Jag Är Och Ska Vara. Mig Själv!!!

Lax & Pastagratäng

Kategori: Recept

Under eftermiddagen har jag städat och pysslat och haft mig. Även hittat på en ny maträtt som jag tänkte lägga ut här och nu, har egentligen en matblogg för alla mina recept som jag hittar på. Men tänker från och med idag även börja lägga mina recept här. Känns lite mer kul och ha det med här oxå. Kanske även för er läsare och slippa klicka er vidare till min andra blogg. Men ni får gärna titta in där ändå när ni känner för det.
Och adressen dit är ju:  

http://www.mariesrecept.blogg.se


LAX & PASTAGRATÄNG till 2 personer


Vad gäller ärtor, majs och paprika, så finns det i en blandning i frysdisken i affärerna, min är köpt på Ica.


2 portioner:

2 bitar lax, 200 g
2,5 dl pastarör
8 mellanstora färska champinjoner
1 charlottenlök
1 dl majs, paprika o gröna ärtor blandning
5-6 msk cremé fraiche
riven ost, tog den jag hade hemma


Baka laxen inlindad i aluminium folie i ugnen på 200 grader i ca 35-40 min. Jag la in den otinad.

Koka pastan enligt paketet/påsen.

Skiva svampen och stek.

Rör ihopa lax, svamp, grönsaker och cremè fraiche i sen skål tillsammans med pastan.




Häll över i en ugnsfast form och strö över osten





Sätt in formen i ugnen i 15-20 min, tills osten smält och fått lite färg.





Kan serveras med en sallad, men jag hoppade över det för kändes som den kunde vara rätt mäktig och det var den.




Kommentarer


Kommentera inlägget här: