VÄLKOMMEN IN I MARIES HUVUD!!!!

Jag Är Som Jag Är Och Ska Vara. Mig Själv!!!

Blandad söndags info

Kategori: Tankarna flödar

Söndagen är här o slutet på denna veckan. Ny spännande vecka på ingång får man ju hoppas. Vet en sak och det är att jag ska till tandläkaren på fredag och ta ett bettprov för en ny bettskena som jag ska ha när jag sover, en mjukare, den jag har nu är hård och haft den i 3 år, tyvärr slarvar jag me den, men kanske blir bättre när jag får en mjuk.


Ikväll ska jag bjuda mamsen på min egen zucchinilasagne.


Fick förresten igår ett mail på facebook som jag skrattade ett bra tag åt. Att han bara ens är så osmart. Ja ja de får ju stå för honom, lixom han som gjort bort sig ochInte jag, jag har snarare triumf på hand vi sms som han skickat till mig om det skulle hända nåt. Vilket det ofta gör i denna byn. Massa drama o intriger överallt hela tiden. Tur man sällan råkar bli inblandad i allt detta. Försöker hålla mig så långt borta jag kan från sånt folk.


Hade en hemsk natt i flera timmar, tog en citodon som alltid när migränen börjar. Men denna gången blev jag sjuk av tabletten, fick som ett gallstensanfall, är opererad men man kan få känningar i gallgångarna iaf. Svetten bara sprutade av mig och krampade nåt fruktansvärt, blev nästan totalt orörlig och avdomnad, hade yrsel och svartna framför ögonen och svimfärdig fast jag låg ner, mådde illa och hade andningssvårigheter.
Det var inga rooiga timmar kan jag säga. Nästan dödsångest ju


Vet ju enligt anvisning att man inte ska äta dessa om man har/haft problem med gallan, men det har funkat ganska bra länge nu mot knäet, migränen o mensvärk. Men nu vette fan om jag vågar ta av dom nästa gång jag har mens. Vilket är sorgligt för dom dom funka ju ganska bra.
Får ta kontakt med en barnmorska istället som kan skriva ut andra tabletter mot detta. Minns några jag tog i yngre ålder som jag kanske kan få.







Kommentarer


Kommentera inlägget här: