VÄLKOMMEN IN I MARIES HUVUD!!!!

Jag Är Som Jag Är Och Ska Vara. Mig Själv!!!

Möte & kärt återseende

Kategori: Jag o min vardag




Gick upp 8 i morse för att göra mig klar och ta tåget till Klippan vid 10 för ett möte på AF. Gick hur bra som helst. Öppnades många portar för mig nu när min a-kasa är på väg att ta slut och jag går över på jobb- och utvecklingsgarantin. Som t ex att jag ahr fram till 1 aug på mig att hitta en praktikplats som kan leda till jobb, och de ska jag jäklar i de finna, kan inte vara så svårt ju. Gratis arbetskraft för en arbetsgivare måste ju vara välkommet kan man tycka, får hoppas på det bästa.  Lite knas de där, skulle varit samma när man har a-kassa.

Efter 1 aug om jag inte hittat en praktik är det annars jobbsökarkurs i Helsingborg som gäller kl: 8-16 varje vardag. Och det är tydligen bra där inne för de har hjälpt massor med arbete.

Så hur som så känner jag att detta kommer att bli bra.

Lite lyx oxå att få vara ledig i sommar. Planerar att köpa sommarkortet så man kan resa här och var och hitta på saker. Sånt som mamma och jag skulle gjort förra sommaren, men då var de ju knäet och kryckor som hindrade mig. Hoppas på bättre tur denna sommaren.

På vägen hem genom parken så låg där 2 små söta ankungar med sin mamma, tyckte lite synd om den ena ungen som inte låg intill mamman som den andra gjorde.


Oxå när jag stod och väntade på tåget hem så kom en kille Thomas heter han, vi har inte setts på flera år, så de var riktigt kul att träffas även om det var en snabbis. Men facebook finns ju så vi bestämde att leta upp varandra där så vi får lite tätare kontakt.













Kommentarer


Kommentera inlägget här: