VÄLKOMMEN IN I MARIES HUVUD!!!!

Jag Är Som Jag Är Och Ska Vara. Mig Själv!!!

Fördomar är endast okunskap

Kategori: Tankarna flödar

 
Folk som har fördomar är endast pga okunskap. Det vet alla om dom tänker efter.
 
Varför jag tar upp detta ämne? JO, för har varit tokmycke statusar på facebook idag med folk som har vänner som är bisexuella eller homosexuella som blir mobbade och utfrysta. Ingen människa i världen har rätt att döma en person utifrån dennes läggning. Den är inte sämre för att den inte är "normal" som samhället kallar det. Så vad är normalt? Det kan jag inte påstå mig veta. Så med andra ord låt var och en få vara den som den är, det gör i alla fall jag. Själv är jag hetero och skulle aldrig tända på samma kön som jag själv är. Har vänner som är bi- och homo och där är absolut inget fel på dom.
 
Sen har vi de här med åldersskillnader:
Det kommer alltid och vara ett hett ämne. Och dessutom att det snackas om pedofilvarning med stor åldersgräns. Men själv anser jag det vara pedofilvarning om en kille eller tjej är med någon som är under 18 år, man klassas ju faktiskt som barn under den åldern, alltså då menar jag typ den ena är 14 o den andra 30, men dom får såklart vara tillsammans om dom vill ändå. För att poängtera med detta så menar jag att det är så lagen säger. Fast skulle då rakt inte själv ta en tonåring, lite väl ungt. Men om vi ska gå in på mig så har jag alltid haft yngre killar. Och har aldrig haft problem med att kunna umgås på alla nivåer eller liknande, vilket många tycks tro. Jag hade en pojkvän som det tog slut med för lite mer än 2 år sedan som var 14 år yngre än mig, han var 27 och jag 41 när vi träffades.  Där märktes de då rakt inte nån åldersskillnad, okej sen är jag ju mer ungdomlig av mig och alltid varit. man behöver inte bli tant o ändra stil för att man blir över 40. Om man ändras vart efter man åldras är man ju faktiskt inte sig själv. och de här med kläder, de är ju bara att ta på sig det man trivs i.
Sen kan jag visst tycka att om en person är 50 år så är väl en 20 åring i yngsta laget, men en på 50 o den andra 30 tycker jag kan kvitta. Oavsett vad så har jag inget emot åldersskillnad i nån relation alls så länge personerna trivs ihopa så vem är då du eller jag att döma dom. Så länge det är lagligt så finns det inget att säga.
Har även alltid haft yngre vänner. Allt detta kan oxå ha att göra med att jag inte har några egna barn, fast tror inte det. Jag ahde ändå varit lite småtokig o busig oavsett vad..haha!!!
 
Religioner då då:
Jag blandar mig inte med araber/muslimer tack vare deras religion o syn på kvinnorna och hur dom måste gå klädda o hur dom måste bete sig. Men med de sagt menar jag inte alla är sådana. Har vänner från olika länder, även araber och mot mig är dom snälla. Men jag skulle aldrig inleda ett förhållande eftersom inte jag själv står under nån religion alls. Jag tror på de jag ser, luktar, känner, smakar och hör.
 
 
Med detta inlägg hoppas jag att ni fattat mig rätt. Jag har INGA fördomar och bryr mig inte om hur folk är och vad dom gör. Tycker endast det är trist att läsa statusar på facebook, bloggare som skriver inlägg, mobbing i skolor/arbetsplatser som är negativa och lite av mobbning mot folk som inte är som de som har fördomarna.
Tänk om folk kunde vara lite mer diplomatiska och ödmjuka i Sverige.
 
Nä stoppar här, för de kan bli hur mycke som helst ju
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: