VÄLKOMMEN IN I MARIES HUVUD!!!!

Jag Är Som Jag Är Och Ska Vara. Mig Själv!!!

Rabbemos och fläsklägg

Kategori: Dagens midda

 
Varit på midda hos mamsen. Hon hade gjort egen rotmos (rabbemos som man säger på ren skånska) till detta hade vi kokt rimmat fläsklägg.
Så jävla gott alltså. har ju inte ätit rotmos sen jag gick i högstadiet och då var de ju inte ens hemmagjort i skolköket där.
Så mamma lyckades bra, blev så mycke över så vi får ha samma midda imorgon. Men de gör inget med tanke på hur smarrigt det var.
Glömde ta med mig digitalkameran så ni får nöja er med en bild tagen med mobilen
 
 

Kommentarer

  • L. Granqvist säger:

    Ja, rabbemos heter det, inte rotmos! Användes det
    senare ordet är man "spansk i flabben" som det heter
    här i Malmö!

    Svar: Haha, jo jag vet att de heter "rabbemos", men nu är de ju inte bara skåningar som läser min blogg, så fick ju vara lite snäll ;) Är själv från Trelleborg från början så
    shaminelle

    2014-02-04 | 17:02:25

Kommentera inlägget här: