VÄLKOMMEN IN I MARIES HUVUD!!!!

Jag Är Som Jag Är Och Ska Vara. Mig Själv!!!

Ingen rolig pärs

Kategori: Jag o min vardag

 
 
Hemkommen från vårdcentralen. Fick en ung trevlig kvinnlig läkare. En man verkligen kunde prata i lugn och ro med och berätta och hon engagerade sig och ställde massa frågor.
Hennes undersökning av den s k cystan var så gott som smärtfri. Men sen gick hon och hämta en annan läkare för att rådgöra och han var inte snäll...haha.
 
Han stack in en kanyl i bölden och de sved till, sen gjorde han de en gång till men denna gången slet han upp hela så den blev helt öppen och f fan vad de gjorde ont och de fick han höra oxå..haha... och sen in med en tops rakt in i hålet som nu är 2 cm djup och det gjorde ont kan jag säga, plus att han klämde och tryckte för att tömma den..aj aj stackars mig ju..haha.
Topsen togs för odling för att kolla upp vad det kan vara. Så nu blir det penicillin, stark dos, 3 ggr per dag i en vecka, plus penicillin salva till såret.
Nån gång nästa vecka får jag veta om det är nåt allvarligt
 
Den andre läkaren sa att nu skulle den försvinna, jag svara att jag kommer ihåg vad han lovat och vi båda skrattade. Det är så de ska vara mellan läkare och patienter.
 
Har ont nu, men de kommer ju och släppa snart igen. Hoppas i alla fall på att provet inte visar nåt allvarligt och att jag inte får bölden igen nästa vecka.
 
Om detta är fallet så blir de en operation under narkos.
 
Så nu får ni hålla tummarna för mig för att jag ska bli fri från detta utan operation.
 
Ni kan läsa om det hela via länken här under om ni är nyfikna på vad det är
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: