VÄLKOMMEN IN I MARIES HUVUD!!!!

Jag Är Som Jag Är Och Ska Vara. Mig Själv!!!

Ert eget fel att det sprids skit om er

Kategori: Tankarna flödar

 
Innan jag börjar skriva detta inlägg vill jag påpeka att jag endast pratar om Perstorp och folket som bor här. Nu menar jag såklart inte alla folk, men hel del i alla fall. Och ja, jag bor på orten därav mitt inlägg.
 
Har absolut inga fördomar, utan detta är endast en tankegång från mig, som jag vill dela med mig av
 
Har tänkt på detta länge....eller ja funderingar runt det och nu känner jag bara att jag måste få skriva av mig och se om nån håller med eller känner igen sig.
 
Ser ofta statusar på facebook där folk "gnäller" över att det snackas bakom ryggen, att folk lägger sig i vad man gör och inte gör, att saker läcker ut om dom.
 
Men alltså snälla ni...skriv inte ut hela er vardag i statusen. För det är just så allt sprids om er. Det finns inget som heter att folk måste hålla hemligt och vara tysta när alla kan läsa det öppet. Men visst..man kan ju låta bli och sprida vad man läst. Men se..de går inte för det finns gott om folk som gillar att sprida runt allt dom läser och hör pga att de inte har ett liv eller pga avundsjuka, och när de når typ person nummer 7, så har ju historian ändrats en hel del.
 
Med andra ord är de ert eget fel om det sprids runt något om er som ni egentligen kanske inte borde dela med alla vänner på facebook. Alla man har på listan är faktiskt inte nära vänner, har man t ex 200 vänner så finns det inte en chans att man kan lita på alla dessa. Max 5-6 stycken skulle jag vilja påstå.
 
Och en sak till, ska ni ljuga så gör det ordentligt.
T ex: säg inte en sak till en person och sen samma dag eller annan dag finns där något i statusen som avslöjar dig.
 
Jag var med om detta för ett tag sedan och jag har inte sagt åt den personen än eftersom jag inte umgås med denne utan är bara vän pga umgicks när vi var små och senare i lite vuxnare ålder ett par år och att vi bor i samma by. Men tycker det är fult och komma med en historia som inte ens är sann. Särskilt med tanke på att denne och jag inte umgås, vi hejar på varann på byn om vi möts, kanske byter ett par ord eller nåt.
Vad denne ljög om kan kvitta, det är bara principen att inte ljuga om en sådan sak. Riktigt löjligt och omoget känner jag
 
Mycke bättre att alltid hålla sig till sanningen, en lögn kommer alltid fram förrr eller senare. Om en person inte kan ta sanningen så är den ju faktiskt inte en vän.
 
Jo jag vet att det finns vita lögner, och tror inte en enda inte dragit en sådan. Men det är ju i regel såna som inte skadar någon på nåt sätt alls
 
Så..det var väl det hela. Och nu lägger jag det bakom mig. Ville som sagt bara skriva ner det eftersom det är min blogg och ibland är de kul när tankarna flödar
 
Kommer säkert några anonyma glirings (haha..mitt eget ord) kommentarer/påhopp från någon, men bespara er detta för det biter inte ett dugg på mig.
Folk får säga och tycka vad dom vill om mig, jag är som jag är och ska vara. Mig själv!!!!
 
 
 
 

Kommentarer

  • Annica säger:

    Håller med dig fullständigt! Jag förstår inte heller varför folk ska skriva ut ofentligt allt om sina liv och alla problem de har, när de går på toa, när de ska äta, när de ska klä på sig, etc. Jag kan dock också lägga ut nåt då och då men inget som är för privat för alla har inte med mitt liv att göra. Vill man prata av sig är det bättre att ta det med nån man kan prata med. Skitsnack har folk hållt på med i alla tider och det är fruktansvärt tröttsamt. Vad tjänar man på att sprida lögner, baktala folk och bete sig illa? Finns ingen poäng i det enligt mig.

    Så ja! Jag hejar på dig och ditt inlägg :-)

    /Grannen

    Svar: Tack min fina granne för att du förstod var jag ville komma med detta inlägg. Och att du hejar på mig är ju ännu bättre..hehe
    shaminelle

    2013-08-14 | 15:41:58

Kommentera inlägget här: