VÄLKOMMEN IN I MARIES HUVUD!!!!

Jag Är Som Jag Är Och Ska Vara. Mig Själv!!!

Hemma igen

Kategori: Jag o min vardag

 
Studiebesöket gick jättebra, och utbildaren trodde att jag kunde börja om ca 3 veckor.
 
Det tråkiga är att jag måste kapa mina äkta långa naglar....snyft...haha
Och får inte har örhängen och piercingar när vi jobbar i köket, massa pilleri med o ta av o på. Men men, vill man ha dom kvar så får man ju göra så. En utbildning är ju faktiskt viktigare och jag ska ju bli kock. Matlagning som jag brinner för.
 
Blir långa dagar, får gå upp vid 5-tiden på morgonen och ta tåget halv 7 och sen hemma runt 17-tiden på kvällen.
 
Starten går med en 3 veckors testmodul i bl a svenska och matte och intresse av matlagning för att se var man ligger i kunskap.
 
Efter det väntar 15-20 veckor med massa teori och en del praktiskt, även 6 veckor praktik delat på 2 ggr. När dessa veckor är klara så är man kallskänka och väljer sedan inriktning och det är då jag väljer kock såklart och denna del är väldigt individuell hur lång tid den tar
 
 
 
Lernia ligger ca 15 min gångväg från Ramlösa station, gick den vägen tillbaka idag och tänker göra det så ofta jag kan både morgon o kväll, jag menar vadå sätta sig på en buss i typ 5 min, nä då går jag hellre.
 
Tack Annica igen för att du hämta upp mig och visa var det låg, plus letade upp en genväg som jag kan gå, kunde inte bli bättre.
 
Nu blir de midda och lite annat, dags för kursen imorgon plus meddela dom att jag kommer att sluta där inom kort. Alltså upp halv 6 imorgon
 
Sen är det så med att de dagar vi lagar mat så äter vi ju de vi tillagar o det innebär att jag inte behöver ta med mig midda varje dag, och hur bra är inte det då. Sparar lite pengar...haha..och jag som har typ 90 middagar i frysen..hehe....hamstern Marie när det är billigt i affären
 
 
 
Just de ja...grannens pojke klarade operationen galant, skönt och höra. Inte bara de jag hört utan dessutom hör jag att han är pigg och glad däruppe. Hörs som en liten elefant i taket..haha..men de gör inget, barn ska få leka
 
 
 
 
 
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: