VÄLKOMMEN IN I MARIES HUVUD!!!!

Jag Är Som Jag Är Och Ska Vara. Mig Själv!!!

Rikedom och fattigdom

Kategori: Tankarna flödar

 
Det här ämnet kan man skriva så mycket om, men tänker bara gå in på en del som jag känner för och som jag märkt utifrån.
 
Alltför många människor klagar över att de har för lite pengar. Varför? Det är något var och en vet svaret på. Vissa kan göra något åt det, och vissa inte, så är det bara. Men att sitta och klaga och gnälla hjälper inte. Att vissa är rika är ju oftast pga deras framgångar, som t ex de som äger företag och liknande.
Men att sitta och vara avundsjuk på detta hjälper absolut inte er. Ta tag i er egen ekonomi, finns säkert många sätt och ändra om så man har mer pengar över. Nu menar jag fortfarande inte alla. Men många av er kan göra detta.
 
Kan ta ett exempel...en person sitter och gnäller dagligen över att inte ha pengar så det räcker, nä då får man ju sluta dricka öl och köpa ciggaretter dagligen, För dessa 2 saker är absolut inte nödvändigt och kostar 1000-lappar varje månad.
 
Alltför många människor idag vet inte hur man handlar billigast för att överleva på en liten inkomst. Många är även för lata för att göra något åt detta. 
 
Man blir inte lyckligare av pengar. De som är rika är inte lyckligare än de som är "fattiga". Tvärtom, de med mindre pengar finner så mycke mer lycka i annat, och uppskattar det där lilla som inte de rika gör. De rika samlar på sig materiella ting som de egentligen inte har någon nytta av, medan de "fattiga" gläds åt varje liten sak de lyckas få råd till att köpa. 
 
Så med detta vill jag ha sagt, att det är endast DU själv och ingen annan som kan förbättra din situation. Jag tror på att allt går bara man vill, men det är ju positiva jag det.
 
Så ni där ute som har de kämpigt med ekonomin, ger aldrig upp. När pengarna styr ert liv, det är då ni inte har något liv och lever andras och därmed är olyckliga.
 
 
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: