VÄLKOMMEN IN I MARIES HUVUD!!!!

Jag Är Som Jag Är Och Ska Vara. Mig Själv!!!

Bojkotta eller inte?

Kategori: Tankarna flödar

 
 
Ja det är frågan det.
Gäller facebook. Så trist att logga in där och se hur många som bara kan klaga och gnälla. och berätta exakt allt om sitt liv, vad dom ska och vad dom gjort från morgon till kväll.  Typ tyck synd om mig och att det sedan kommenteras till personen i fråga att de tycker synd om denne. Det är inte att hjälpa, det är att stjälpa.
Dessa borde skaffa sig ett liv och få uppmärksamhet på ett annat sätt tycker jag.
 
Och sen finns det vissa som hänger ut folk, både såna de känner och inte känner, det kallas nätmobbing om ni glömt det. Inte schysst alls och göra så oavsett vad det gäller. Visst kan man bli arg. men då räcker de ju om man skriver t ex: "nu är jag arg på en viss person och jag tror du vet vem du är".....ja om man nu vill avreagera sig.
Bättre att konfrontera personen mellan 4 ögon.
Och sen att sitta och klaga över Ola-Conny och Morgans reseprogram att dom är korkade och fattar nåt, det är ju bara så barnsligt. Varför tittar man på programmet om man stör sig så mycke. Och sen dessutom skriva att man skäms på deras bekostnad. Bara så omoget onödigt och uttrycka sig så när de inte ens känner personerna.
 
Alla är inte lika begåvade, och alla är bra på nåt, plus ingen är ful osv. Folk som klagar på andra är de som inte trivs med sig själv o har dåligt självförtroende. Ser inget dåligt i att inte ha bästa självförtroende, men man kan faktiskt göra nåt åt det så det blir bättre. Plus tänka att man är bra som man är, finns alltid nån som tycker om en, alla kan inte tycka lika.
Men att sluta klaga på allt o alla är ändå nåt man borde tänka på
 
Därför funderar jag på att ta bort mitt konto, visserligen har jag blockerat folks statusar för att slippa se detta alltför mycke, men de verkar inte hjälpa för det kommer nya hela tiden som inte kan vara positiva.
Jag menar, var för inte skriva ut sånt som är roligt istället, för ingen kan ha ett så dåligt liv att det inte går att göra bättre.
 
Jag är den mest positiva människan, jag vet och det vet mina vänner oxå. Och vet oxå att alla inte kan vara som jag. Men att bara vara negativ är inte hälsosamt. 
 
 
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: