VÄLKOMMEN IN I MARIES HUVUD!!!!

Jag Är Som Jag Är Och Ska Vara. Mig Själv!!!

Kom att tänka på en sak

Kategori: Tankarna flödar

 
Varför jag kom och tänka på just detta vet jag inte. Men det bara poppa upp i huvudet liksom
 
Jag tänkte på körkort och sen det här med övningskörning på körskolor. Har dom alkotest där? Någon som vet? Jag vet inte. Om det nu är så dom inte har det, så tycker jag det bör införas. Just för att så många folk dricker varje dag på kvällarna och sen kommer de nästa dag och ska övningsköra. De har ju alltid alkohol i blodet. Nu menar jag folk som dricker exakt varje dag.
 
Vet personer som tagit körkort fast dom har problem med alkoholen. Detta är fal. När de väl har sitt körkort så kan de faktiskt köra ihjäl någon pga att de druckit och inte är skärpta.
 
Så tycker inte ni oxå att det borde vara alkotest varje gång innan man sätter sig i övningskörnings bilen? 
Jag menar varför få ett körkort påverkade för att senare bli fråntagen det i en poliskontroll.
Fast å andra sidan får ju personen skylla sig själv att den inte fattade att den skulle sluta med sitt missbruk.
 
Ja bara lite hit o dit tankar om detta.
 
Folk som har problem med alkohol ska inte ha körkort och ska inte köra bil, detsamma gäller de utan körkort, de ska inte heller köra bil
 
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: